59
QUADERNI DI
ORIENTAMENTO
41
BIBLIOGRAFIA
American Psychiatric Association
,
Diagnostic and statistical manual of
mental disorders- IV-TR.
Washington:
American Psychiatric Association,
2000.
Barkley R
.,
Behavioral inhibition,
sustained attention, and executive
functions: Constructing a unifying
theory of ADHD
, 1997.
Barkley R
.,
Attention- Deficit
Hyperactivity Disorder: A clinical
workbook
, New York: The Guilford
Press, 2006.
Brown T
., Executive Functions and
Attention Deficit Hyperactivity
Disorder: Implications of two
conflicting views.
International
Journal of Disability, Development and
Education
,
53
, 35-46, 2006.
De Boo G. M., Prins P.J
.,
Social
incompetence in children with ADHD:
Possible moderators and mediators
in social-skills training
”, Clinical
Psychology Review 27, 78–97, 2007.
Dodge K.A., Garber J
.,
The
development of emotion and
dysregulation, Emotion and social
information processing,
Cambridge
University Press, 1991.
Dodge K.A., Somberg D.R
.,
Hostile Attributional biases among
aggressive boys are exacerbated under
conditions of threats to the self
, Child
Development, n. 58, 1987.
Du Paul G., Stoner G
.,
ADHD in the
schools
, 2° ed. Guilford press, New
York, 2003.
Gordon T
.,
Insegnanti efficaci
, Giunti
Editore, Teramo, 1991.
Kazdin A
.,
The Token Economy
,
Plenum Press, New York, 1977.
Maragno C
.,
L’aggressività nei
bambini iperattivi di scuola primaria:
un percorso educativo didattico per
riconoscere le emozioni e superare i
conflitti
, Tesi di laurea, Facoltà di Sc.
Formazione, Università di Padova, AA
2011-12.
Marzocchi G. M.
,
La presa in carico
dei bambini con ADHD e DSA
, Erickson
ed. Trento, 2011.
McGinnis E., Goldstein A.P., Sprafkin
R.P., et al
.,
Manuale di insegnamento
delle abilità sociali
, Erickson, Trento,
1986.
Miranda A., Jarrique S., Tarraga R.,
Interventions in schools settings for
students with adhd
, Exeptionality,
14
(1), 35–52, 2006.
Nostlinger C
.,
Anna è furiosa,
Il
Battello a vapore, Serie Bianca,
Piemme Junior, Casale Monferrato,
1993.
Spencer T., Biederman J., Wilens T.,
et al
., Overview and neurobiology
of attention-deficit/hyperactivity
disorder.
Journal of Clinical Psychiatry
,
63
, 3-9, 2002.
Vago M
.,
Matilde vuol cantare
,
Il Battello a vapore, Serie
Bianca, Piemme Junior, Casale
Monferrato,1993.
Vio C., Mattiuzzo T
.,
Favorire
l’autoregolazione del comportamento
in bambini con disturbo da deficit di
attenzione/Iperattività: uno studio
di efficacia e di efficienza di un
trattamento psicologico
”, Psichiatria
dell’infanzia e dell’adolescenza, vol.
77: 350-367, 2010.
World Health Organization
,
International Classification of
Diseases-10,
Ginevra, 2000.