QUADERNI DI
ORIENTAMENTO 43
37
NOTE
BIBLIOGRAFIA
Owens R. G
.,
Organizational behaviour
in education: Instructional leadership and
school reform
(7th ed.), Boston: Allyn and
Bacon, 2001.
Juran J. M.
,
Managerial breakthrough
(Rev. ed.). New York: McGraw-Hill, 1995.
DemingW. E.
,
Out of the crisis.
Cambridge
, Mass.: Massachusetts
Institute of Technology, 1982.
Keefe J.W.
,
Student Learning Styles
,
Reston, VA, 1979.
Crosby P. B.
,
Quality is free: The art
of making quality certain
, New York:
McGraw-Hill, 1976.
1
Keefe J.W. 1979. Student Learning Styles,
Reston, VA.
2
ciclo di PDCA - plan–do–check–act:
modello studiato per il miglioramento
continuo della qualità a medio/lungo
termine; promuove una cultura della
qualità tesa al miglioramento continuo dei
processi mediante una continua interazione
multifattoriale/multiattoriale
3
Owens, R. G. 2001. Organizational behaviour
in education: Instructional leadership and
school reform (7th ed.). Boston: Allyn and
Bacon
4
Crosby, P. B. 1976. Quality is free: The
art of making quality certain. New York:
McGraw- Hill
5
Decreto interministeriale 7 febbraio 2013
concernente le“Linee guida di cui all’art. 52,
commi 1 e 2, della legge n. 35 del 4 aprile
2012, contenentemisure di semplificazione
e di promozione dell’istruzione tecnico
professionale e degli Istituti Tecnici Superiori
(I.T.S.)”Gazzetta Ufficiale del 19 aprile 2013.
6
“ECVET and the links to other European
lifelong learning Initiatives”, di Jens Bjornavold,
Cedefop, Salonicco, 12 febb. 2007
7
The Helsinki Communiqué on Enhanced
European Cooperation in Vocational
Education and Training”, Communiqué
of the European Ministers of Vocational
Education andTraining, the European Social
partners and the European Commission,
convened in Helsinki on 5 December 2006
to review the priorities and strategies of
the Copenhagen Process
8
Chalmers D. in“A review of Australian and
international quality systems and indicators of
learning and teaching”- Australian Learning
and Teaching Council (2007)